dinsdag 11 januari 2011

Een paar dingen die je moet weten

Ik heb mezelf natuurlijk al uitvoerig beschreven in mijn voorgaande blogposts, maar ik heb niet het idee dat ik mezelf genoeg kan beschrijven. Het gaat dan ook totaal tegen mijn uiterst bescheiden ik in maar is wel heel leuk om te zeggen dat er NU drie dingen aankomen die je écht over me moet weten.
Drie uitvoerig beschreven dingen, uiteraard.

Moeilijk
Mijn persoonlijkheid is enorm complex en ik denk ook dat niemand die ooit compleet zal begrijpen. Zelf begrijp ik hem echter wel, en dat is ook de reden dat ik heel veel in mijn medemens ook begrijp. Veel van die dingen zijn voor mij namelijk nogal bekend: ik heb een erg 'brede' persoonlijkheid.
Ik weet niet of ik het levenservaring zou willen noemen -want zoveel ervaring met het leven heb ik nou ook weer niet- , misschien eerder levenskennis. Dat ik vrijwel alles kan begrijpen betekent echter niet dat ik ook overal begrip voor heb, sommige dingen kan ik je niet makkelijk vergeven.
Misschien is dit ook wel een reden dat ik zo enorm eigenwijs en eigenzinnig ben, om over wispelturig nog maar niet te spreken.

Uniek
Ik ben een uniek persoon en ben me daar ook ten volle bewust van. Sterker nog, ik geniet ervan. Ik beschik over het talent om mezelf te zijn zonder met mijn persoonlijkheid te worstelen, iets dat veel leeftijdsgenoten niet kunnen. Naar mijn mening is het een beetje gek om te zeggen dat je totaal niets geeft om wat mensen van je vinden -dat kan gewoon nooit zo zijn, daar ben je een mens voor en de mens is zwak-, maar ik probeer me zo weinig mogelijk aan te trekken van wat mensen van me vinden. Naar mijn idee lukt dat ook wel aardig.
Ik ben erg gesteld op mijn eigenheid en word ook heel snel boos als iemand achter me aanloopt. Wat dat betreft ben ik een eenling, ik wil niet dat er iemand is die ook maar een beetje op mij lijkt. Soms is het daardoor moeilijk voor me om vrienden te maken, bijvoorbeeld op vakanties, maar daar zit ik eigenlijk niet zo mee.

Einzelgänger/groepsmens
Gezelschap heeft voor mij twee kanten. Aan de ene kant ben ik behoorlijk zelfstandig (ja, echt, ik red me wel) en kan ik uren alleen zijn zonder er ongelukkig van te worden, maar naar de andere kant vind ik het heel prettig om mensen om me heen te hebben, mits ik een klik met die mensen heb.
Zoals eerder genoemd, vakanties, tja... Ik zit er eigenlijk helemaal niet mee als ik geen vrienden maak op vakantie. Ik vind het wel fijn zo, in mijn eentje. Op mijn soort vakantie lopen altijd van die mensen rond in te kleine bikini's en met Björn Borg onderbroeken boven hun zwembroek uit, alléén maar. Dat zijn nou net de mensen waarmee ik totaal geen klik voel en daar hoef ik dus ook totaal niet mee op te trekken van mezelf. Als ik je niet moet, moet ik je niet. Zo simpel is het. Bovendien zijn er in situaties genoeg andere dingen om aan te denken dan het groepsleven. De wereld bestaat niet alleen maar uit mens, maar dat willen we nog weleens vergeten.

Waarom heb ik ook alweer gezegd dat het maar drie punten zouden worden? Wat ongelooflijk zonde, want er valt zoveel meer over me te vertellen. Ik ben een erg veelzijdig en (al zeg ik het zelf) interessant persoon. Maar helaas, daarvan gaan jullie nu niks meer meekrijgen. Ga in de tussentijd gerust huilen in een hoekje, schreeuwen in een bos of met je hoofd tegen de muur rammen, je merkt het wel weer als ik terugkom met MEER.

2 opmerkingen: