donderdag 30 december 2010

2011

Helaas is de baggertijd van kerst al afgelopen en is nu de tijd aangebroken voor vele goede voornemens (die toch niemand waar maakt). De goedheiligman der goede voornemens heeft ook mij niet overgeslagen, want ik heb een hele waslijst van dingen die ik volgend jaar anders wil doen.

Voornemen 1 : productiviteit
Ik wil het komende jaar veel productiever te werk gaan. Ik heb in 2010 naar mijn mening veel te weinig gepresteerd en als ik ooit wil worden toegelaten op een kunstacademie, moet ik toch echt verder een portfolio opbouwen.

Voornemen 2 : afspraken
Ik ben veel te soepel met afspraken maken. Ik slik vrijwel alles als zoete koek en dat hoeft niet. Mensen zeggen bij mij heel snel af en dat vind ik jammer. Ik wil het komende jaar veel doortastender te werk gaan en zorgen dat mensen hun afspraken nakomen. En natuurlijk, als ze dat niet doen, een passende straf vinden.

Voornemen 3 : levensstijl
Ik ben er de afgelopen tijd al mee bezig geweest, maar ik wil mezelf een betere levensstijl aanmeten. Ik leef veel te ongezond en dan duurt je leven niet erg lang. Daarnaast voel ik me ook lang niet altijd 'fris'.
Ik heb in december al behoorlijk op mijn eetpatroon gelet en meer fruit gegeten, maar ik wil in 2011 ook weer meer gaan sporten en buiten zijn.

Voornemen 4 : genieten
Ik moet het mezelf niet zo moeilijk maken en meer van dingen genieten. Ik ga dit jaar proberen vaker mijn brein uit te zetten en rust te zoeken, want in 2010 is er geen moment geweest waarin mijn pessimisme niet de macht had en dat heeft tot enige rampzalige gevolgen geleid.

Voornemen 5 : veel geld verdienen en leuke dingen doen
Dit laatste punt hoef ik eigenlijk niet uit te leggen; leuke dingen doen is leuk! En als ik iets leuk vind, zal ik minder snel met verschrikkelijke gedachtes komen. Veel leuke dingen doen dus!

Zo ziet -hopelijk- 2011 eruit.
(Zo'n waslijst was het dus ook weer niet, al is dit niet alles...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten