woensdag 22 december 2010

Wat weet je nou eigenlijk over mij?

Mijn persoonlijkheid in een aantal punten

1. Mijn naam is Max. Ik heb geen idee wat mijn ouders ertoe heeft gedreven om me zo te noemen, maar daar ben ik al heel lang overheen. Een naam is niets anders dan een paar letters. Dit wist je natuurlijk al, maar ik schrijf graag decadent en als dat niet mag, probeer ik het in elk geval netjes te houden.

2. Ik heb het al zestien jaar volgehouden op de aarde (en de aarde met mij). Over een paar maanden word ik zeventien. Ironisch genoeg is dat in februari, de maand die ik het meest haat.

3. Ik heb een schokkend goed geheugen. Ik herinner me heel veel en er zijn ook dingen die ik gewoon nooit vergeet. Als iemand iets verkeerds tegen me zegt, weet ik dat jaren later nog steeds. Aan de andere kant vergeet ik dingen die me niet interesseren vrij snel als ik er te weinig aandacht aan besteed.

4. Ik ben een nachtmens. Ik vind de nacht heel inspirerend en het liefst zou ik overdag slapen en 's nachts allemaal mysterieuze dingen schrijven en tekenen.

5. Ik ben enorm pessimistisch. Ik ben zo'n persoon die zou zeggen "als iets mis kan gaan, gaat het ook mis". Dit zorgt aan de ene kant voor weinig teleurstelling, maar maakt me tegelijkertijd ook een beetje moedeloos.

6. Als het niet goed met me gaat, heb ik er heel veel moeite mee om dat te vertellen. Ik ben een erg gesloten persoon en ik vertrouw mensen ook niet zo snel. Als iemand wil weten wat er met me aan de hand is, moet hij of zij van goede huize komen. Sommige dingen moet je als het ware uit me sleuren.

7. Ik ben heel artistiek en poëtisch. Als het kan houd ik me dag en nacht bezig met kunst en literatuur. Gek genoeg lees ik vrij weinig, terwijl ik schrijven heel leuk vind.

8. Mijn brein staat nooit uit. Nu kunnen er allerlei biologen zijn die gaan schreeuwen dat die opmerking dom was, maar ik denk niet dat er heel veel mensen zijn die zoveel nadenken als ik. Ik ben dag en nacht in gedachten verzonken en soms denk ik zoveel na dat ik vergeet in slaap te vallen.

9. Als je boos op me bent, zeg het dan. Ik ben heel koppig en zal niet doorvragen als je zegt dat je niet boos op me bent, al weet ik nog zo goed dat het zo is.

10. Ik ben ongelooflijk wispelturig en kan geen keuzes maken. Toch verandert mijn mening over sommige dingen niet.

11. Mijn politieke voorkeur is links. Já, ik heb een politieke voorkeur.

12. Ik heb geen flauw idee wat ik later wil gaan doen, er zijn veel te veel dingen die ik leuk vind.

13. 's Avonds ben ik een geheel ander mens dan overdag, en dan heb ik het niet over uitgaan.

14. Ik voel me over het algemeen ouder dan mijn leeftijdsgenoten, omdat ik het gevoel heb dat ik rationeler kan denken en me met geheel andere dingen bezighoud.

15. Muziek is voor mij een heel goed medicijn tegen stress, maar zelf ben ik totaal niet muzikaal.

16. Ik heb altijd een hekel gehad aan mensen die paarden ophemelen. Ik kan ongelooflijk agressief worden als iemand het over "mijn paardjes" heeft. Het zijn enorm dikke knollen, get over it.

17. Ik ben heel impulsief. Ik krijg op de vreemdste momenten ideeën en daar ben ik dan ook vaak met geen mogelijkheid van af te brengen. Een goed voorbeeld is mijn kapsel, waarvan ik drie dagen geleden besloot dat ik het helemaal anders wilde.

18. Ik ben tegen drugs en sigaretten, maar ik drink weleens een glaasje.

19. Ik kan erg goed zien en horen.

20. Ik heb soms enorm neurotische buien.

21. Mijn liefde voor dieren is over het algemeen groter dan die voor mensen, ik walg van ons soort. Toch ben ik geen vegetariër, simpelweg omdat ik denk dat ik daar te zwak voor ben. Ik ben wel tegen bont.

22. Het is moeilijk om er achter te komen hoe ik precies in elkaar zit en om eerlijk te zijn denk ik niet dat er iemand is die dat kan.

23. Ik ben het over het algemeen oneens met wetenschappers. Naar mijn mening hebben ze een te sterke 'niet verder kijken dan je neus lang is'-mentaliteit.

24. Ik ben ongelooflijk slecht in wiskunde en exacte vakken, wat wellicht 23 verklaart.

25. Mijn grootste angst is pijn.

26. Daarentegen heb ik een vrij hoge pijngrens.

27. Ik heb een broertje. We lijken voor geen centimeter op elkaar.

28. Tegen mij liegen is heel moeilijk, ik heb je vrijwel altijd door. Zelf kan ik het overigens totaal niet.

29. Ik ben een kattenmens.

30. Mijn fantasie is enorm.

31. Veel mensen vinden me raar en daar geniet ik van.

32. Ik kijk heel makkelijk door mensen heen. Je hoeft me geen enorm verhaal te vertellen voor ik weet wat je probleem is.

33. Ik heb zelf ook redelijk veel problemen.

34. Ik kan me mateloos irriteren aan onzekerheid en pubergedrag, wat misschien verklaart waarom ik me ouder voel dan de rest.

35. Soms ben ik veel te aardig tegen mensen.

36. Ik vind het vrij makkelijk om met volwassenen te praten, maar met leeftijdsgenoten heb ik daar vaak moeite mee. Mijn vrienden durf ik wél veel te vertellen, maar die zijn op twee mensenhanden te tellen.

37. Op sommige momenten heb ik erg sadistische humor.

38. Ik ben van nature erg sarcastisch en cynisch. Veel mensen die ik ken snappen dat niet en vatten daardoor snel dingen verkeerd op.

39. Ik ontbijt 's ochtends met drie boterhammen en een kop warme thee.

40. Mijn ouders zijn geabboneerd op twee kranten. Daarvan lees ik er één.

41. Er is iets dat ik al heel lang op mijn blog wil zetten. Iets dat ik er niet op zet omdat ik twijfel.

42. Ik ben verliefd op de jaren '50. Tenminste, op de kleding, sfeer en muziek.

43. Ik ben een enorm fan van horrorfilms.

44. Ik luister veel naar Psychobilly, een combinatie van de twee voorgaande punten die is gemixt met punkgeluiden.

45. Ik ben een ramp in relaties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten