donderdag 21 oktober 2010

All I want for Christmas is... Christmas.

Oké, ik wéét dat het oktober is en ik wéét dat iedereen zit aan te hikken tegen de decembermaand, maar grote god, wat heb ik een zin in kerst.
Voor wie na het lezen van deze zin is afgehaakt; komt alstublieft terug! Dit zal één van de weinige stukjes over kerst zijn. Dat beloof ik jullie.
Denk ik.

Ik hoor van alle kanten geklaag over dat de winkels al vol liggen met chocoladeletters en pepernoten, bij kerst precies hetzelfde met andere artikelen, maar... Het is niet dat ik het onzin vind, oktober IS vroeg om met decemberactiviteiten te beginnen, maar vinden jullie, of in dit geval jij (want veel lezers heb ik niet) het niet ongelooflijk gezellig, die feestdagen?
De tijd waarin je heerlijk warm op de bank kan zitten terwijl het buiten vriest, het liefst met een kop warme chocomel? Met op de radio alle clichéliedjes die weer tevoorschijn worden getoverd, een heerlijke schranspartij met je hele familie of met de mooie, versierde kerstboom in de hoek van de kamer?

Ik vind het heerlijk. Het liefst zou ik nu al kerst vieren, als het moet in mijn eentje. Het liefst zou ik het gourmetstel alvast tevoorschijn halen en home alone films kijken, of een peperkoeken huisje bouwen zoals ik dat ooit deed toen ik klein was. (om het natuurlijk vervolgens helemaal op te eten)
Als het moet maak ik van mijn zuur verdiende geld een bergje cadeautjes en gooi ik de tuin vol zaagsel zodat het lijkt alsof het heeft gesneeuwd. Al moet ik de gordijnen dichtdoen zodat het donker is, IK WIL HET.
En toch doe ik het niet.

Want hoeveel zin ik ook in de 'feestmaand' heb, het is niet voor niks de feestmaand. Dingen moeten bijzonder blijven, er moet iets zijn om naar uit te kijken, of zoals in mijn geval, wanhopig naar uit te kijken. Ik zou liever een tijdmachine willen, zodat ik op fastforward richting december kan. Maar ook dat toch maar niet. Het is goed zo.
Ik zal maar moeten wachten, en er naar uitkijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten