woensdag 1 september 2010

30DOES: Dag één

De allereerste dag van 30DOES brak vandaag aan. De opdracht luidde 'be a better person for just one day', wat betekent dat we allebei de hele dag niet gemeen mochten doen en gewoon een dag voor de goedheid in menselijke belichaming moesten spelen. Dat klinkt heel braaf, maar je moet het maar eens proberen.
Vandaag ben ik er dan ook achter gekomen wat voor verschrikkelijk persoon ik ben. Iedere keer dat ik me moest inhouden voelde vreselijk en het hield ook niet op bij drie keer, al moet ik zeggen dat er ook wel een hoop was dat vandaag tegenwerkte.
Het gaat om de meest simpele dingen waarover je struikelt; (oprecht) aardig doen tegen docenten, kalm blijven als er iets frustrerends gebeurt en bovenal niet terugschelden als iemand je uitscheldt. Een hele opgave!
Toch vind ik dat ik het tot nu toe vrij goed heb volgehouden. Ik heb de hele dag ook echt niemand uitgescholden, aangekeken met mijn dodelijke blik of mijn sarcasme laten voelen. Wél had ik vanmiddag even een kwaad momentje, maar dat is ruimschoots gecompenseerd met mijn geweldige gedrag vandaag.
Ik denk dat ik het meen als ik zeg dat ik vandaag mijn missie heb gehaald. Ik ben vandaag heel aardig geweest en in mijn omgeving moet dat ook goed merkbaar zijn geweest. De allereerste dag van 30DOES was dus een succes.
Morgen gaan we als het goed is een tijdcapsule begraven. En weer lekker schelden, natuurlijk.

1 opmerking: