zondag 15 augustus 2010

Aluminiumfolie is het nieuwe zwart

Ik irriteer me de laatste tijd behoorlijk aan alle 'futuristische' zooi op tv. Ik snap niet wat er ineens voor heeft gezorgd dat aluminiumfolie en slome bliepjes zo geliefd zijn. Sterker nog, ik irriteer me ongelooflijk aan de 'lege' muziek die ons tijdperk ontsiert.

Zodra ik op een zondagochtend de tv aanzet heb ik de keuze uit kerkdiensten, Teleshopping of MTV. Ik kies vaak voor het laatste omdat er heel af en toe wel iets leuks tussen zit, maar na enkele minuten bedenk ik me vaak al. Ik raak namelijk mateloos geïrriteerd door het feit dat iedereen ineens zoveel zin heeft in de toekomst.
Blijkbaar zijn ze toch eindelijk over de film 2012 heen, anders waren ze daar niet zo lyrisch over.
Het ergste is nog dat deze toekomst totaal niet realistisch is. Als je bijvoorbeeld een video van the Black Eyed Peas ziet, is het eerste dat opvalt een vrouw met een enorme decolleté in een soort metalen robotpak. Ain't gonna happen. En die mensen die met halve bazooka's op hun arm lopen? Dacht ik ook even niet. Zelfs niet in Amerika. Is dit nou het beeld van de toekomst? Mensen met kleren van zilverfolie en zwevende huizen? Als dat zo is, ben ik blij dat ik er tegen die tijd niet meer ben.

Dan heb je nog de muziek. Verschrikkelijke muziek. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ze het nu noemen. Trance? Het is SAAI. Ik vind het nog knap dat ze het muziek durven te noemen. Een beetje geruis, een bliepje en af en toe wat woorden = muziek? Dacht het niet. Kijk voor de grap eens naar het onderstaande filmpje.




Dit kun je toch geen muziek noemen?
Met alle respect; ik ben zo progressief als wat maar als alles op deze manier gaat veranderen, hoeft het van mij echt niet meer.

gat-ver-dam-me.

4 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk. Waar zijn de prachtige gitaar solo's gebleven? De orkesten, de MUZIEK! Dit is geen muziek, dit zou ik ook nog kunnen. (En dat wil wat zeggen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. INDEED. Waar is die tijd dan met die prachtige gitaren, toen alleen écht talent nog op tv kwam en de computers niet zo ver waren dat ze iemands stem mooi konden maken? Dat is geen kwestie van talent, maar van technologie :(
    -niet dat ik niet altijd al in deze kuttijd heb geleefd ofzo-

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha, ben ik nou de enige die muziek in deze tijd wel leuk vind ;p net echt deze zooi maar het aanbod van muziek is nog nooit zo groot en gevarieerd geweest. Jaa vroeger waren er goede bands.. maar daar luisterde IEDEREEN toen naar, meer was er niet. op tv en op de radio was 1 ding te horen, dat was het. Nu met internet is alles voor iedereen bereikbaar, en kan iedereen luisteren naar wat ze zelf uitkiezen. Ik had gedacht dat jij daar wel blij mee zou zijn als persoon die zichzelf als "anders", "individueel" en "speciaal" beschrijft?

    ik heb gesproken.

    xx = )

    ps; ik sta niet op anoniem omdat ik bang ben, Ik hbe hier gewoon gene profiel ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent juist niet de enige die het leuk vindt, er zijn hordes mensen die het met je eens zijn. Ik zeg alleen dat ik er zelf niks van snap en het dus ook niks vind. Daarnaast kun je niet suggereren dat het speciaal is als je naar die muziek luistert. Je hoeft daar niet naar te zoeken, zet de radio aan en je zult iets soortgelijks vinden.
    Het avontuurlijke van een eigen mening hebben is juist het op zoek gaan naar de identiteit die het beste bij je past. Daar mag je best wat moeite bij doen en het is ook heel mooi als je die vindt. De muziek die je op MTV, TMF en 538 hoort is al hapklaar en zorgt ervoor dat mensen genoegen nemen met wat iedereen leuk vindt, wat voor minder zelfontplooiing zorgt. Dat vind ik jammer.

    BeantwoordenVerwijderen