zaterdag 14 augustus 2010

Review: Horrorpops - Kiss Kiss Kill Kill

Vanuit Denemarken (én Amerika) veroveren the HorrorPops, onder leiding van Patricia Day en Kim Nekroman, de wereld met hun goddelijke mix van Psychobilly, Punk en een beetje Ska. Ook hun nieuwste album is weer een product van onschatbare waarde. Ik heb een aantal maanden terug voor het eerst een nummer van dit album gehoord en mijn liefde ervoor heeft nooit afgenomen.

De HorrorPops-sfeer valt al duidelijk af te lezen van de albumcover. De geweldige leadzangeres siert de voorkant en op de achtergrond zie je een iets dat een fragment uit een horrorfilm lijkt te zijn. De verdere illustraties zijn ook heel creatief bedacht, bijvoorbeeld een kwaadaardige Patricia Day die een snelweg om zeep helpt.

Eerder had ik het album "Bring it on!" al gekocht. Dit album beviel me erg goed, maar ik denk dat er bij deze HorrorPops toch sprake is van een overtreffende trap. Het album telt twaalf nummers en is een grote mix van Rockabilly em Horror Punk met een creepy tintje.
De HorrorPops staan bekend om hun nummers die over films gaan. Ook op dit album zijn er daarvan weer enkele te vinden, waaronder 'Thelma and Louise' en 'Hitchcock Starlet'. Mijn persoonlijke favorieten zijn Missfit, Boot to Boot en Heading for the Disco. Het is wel erg jammer dat dit de enige nummers zijn waar ik écht energie van krijg. Maar natuurlijk kan de rest er ook zeker mee door en het is en blijft gewoon een geweldige plaat.

Op de schaal van 1 tot 10: 11!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten