zaterdag 28 augustus 2010

Glittervampiertjes en Balletzalen

De titel verraadt het al; ik heb vandaag toevallig 'Twilight' op Film 1 voorbij zien komen en dus ook gekeken. Reden hiervoor? Ik verveelde me dood en ik wilde toch naar vampires suck (aangezien ik die hele hype uitkots), dus ik wilde graag weten waar ik dan eventueel om zou moeten lachen.
Wat ik van het verhaal heb begrepen;

Een jongedame met bruin haar verhuist naar een dorpje waar het altijd koud is. Sterker nog, de zon schijnt er nooit. Dit blijkt uit het feit dat haar vampiervriendje Edward nooit glittert, wat natuurlijk wél zo hoort in de zon. Enigszins vreemd, aangezien een heel groot deel van de film zich afspeelt in de buitenlucht. En nog overdag ook!
Natuurlijk kent dit vampiervriendje ook andere gevolgen die enigszins problematisch zijn. Zijn familie ziet Bella (de bruinbehaarde jongedame) namelijk als een wandelend feestmaal en loopt er de hele tijd bij te kwijlen, maar weet zich jammergenoeg in te houden (zou vast leuke horrortaferelen hebben opgeleverd!).
Daarnaast is er nog de jongen met de wipneus en het lange metalhaar. Deze jongen zegt van de indianen af te stammen, die op hun beurt weer van de wolven afstammen. Gezellig dus.
Daar komt bij dat de jongen ook nog per toeval een enorme haat aan de glittervampier heeft. Dat wordt matten, denk je dan. Nou, nee. Niet met het wolvenkindje. Wel met een uiterst opmerkelijk drietal dat woest doet tijdens een potje vampier-baseball. De derde sluit zich aan bij de dark side, maar dan goed (ik volg het zelf ook niet meer) en verdwijnt dan spoorloos. De andere 2 lijken Bella echter als een soort walhalla voor grootverbruik en besluiten haar achterna te gaan. Gelukkig weten mevrouw Bruinhaar en meneer Glitter snel genoeg in hun autootje te duiken en naar een vaag hotel te rijden, waar Bella wordt aangevallen in een balletzaal en bijna sterft. Het is onmogelijk om haar te redden van het Grandioze Gif, aldus Edward, maar het lukt wel! Ze staat weer op, alles is vrolijk en samen gaan ze naar een feest. Daar staan ze te dansen, niet wetende dat de derde creep naar ze staat te gluren achter het glas. Einde van de film.

Ik heb alle actie gemist. De film is nogal vaag, zwijmelig en bereikt nergens een echt spannend punt.
Mijn conclusie; ik had het goed. Het is dus tóch een draak van een film.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten