vrijdag 20 augustus 2010

Mijn obsessie

Om te beginnen zie ik dat ik de titel van dit stukje blog weer geweldig heb gekozen. Bij obsessie denkt men meteen aan enge stalkers. Daar kan ik ze ook niet echt ongelijk in geven, of tenminste, ik zou niet weten hoe.
ob·ses·sie de; v -s dat wat iem onophoudelijk in zijn gedachten bezighoudt
Zo enorm ver gaat mijn uit de hand gelopen hobby niet, maar eigenlijk vind ik het woord obsessie gewoon geweldig om te gebruiken. Zoals ik al eerder zei; het klinkt zo lekker eng. Ik ben dol op eng.
En dat is precies waar dit stukje over gaat. Ik heb namelijk een enorme zwak voor ruige en enge vrouwen. Veel mensen vinden het gek dat ik, als onderdeel van het collectieve begrip 'mannelijk geslacht' (oké, genoeg dure woorden vandaag), vooral naar muziek met vrouwen luister. Mensen denken hierbij vooral aan schattige liefdesliedjes en folk, maar dat ligt bij mij totaal anders. Men neme een mooie vrouw en een psychobilly, punk of-metalband en ik ben verkocht. Ook tattoos en motoren vind ik helemáál niet erg.

Toch is het een beetje vreemd. Want wie valt er nou op zulke vrouwen? Ik dus, maar ik ken niet erg veel mensen die er zo over denken. Dat voelt dan ook wel weer heerlijk, het geeft het gevoel dat je uniek bent.
Ik heb overigens een begrip gevonden voor het soort vrouwen waar ik het net over had (en ik zeg expres vrouwen, want ik val niet op magere, puberende scharminkeltjes) ; psychobarbies. Ik heb het eigenlijk niet zelf bedacht en voor zover ik weet is het geen officiële term, maar het omschrijft ze wel het beste; mooie vrouwen met veel tattoos, een perfecte huid en het liefst helemaal in fifties stijl. Oh, en op een dikke harley davidson.

Aangezien mijn enorme talent bij jou waarschijnlijk geen imaginaire vrouw in het hoofd prent, heb ik een paar video's gezocht over het soort vrouw waar ik het nou al te lang over heb. Dat bespaart jou lezen.
En mij ook, achteraf.





1 opmerking: