zaterdag 14 augustus 2010

Waarom gaan bijen dood?

Op dit moment zit ik in mijn vrij warme kamer. Er zit al bijna een half uur lang een bij op mijn raam en ik ben ongeveer panisch. Ik wil namelijk NIET gestoken worden. Misschien denk je "Ach joh, bijen steken niet als je niks doet". Dat is niet zo. Die ellendige rotbeesten moeten namelijk áltijd mij hebben.

En toch vind ik bijen eigenlijk maar zielig. Want zodra ze je hebben gestoken gaan ze dood. Het is een laatste redmiddel, of zoiets. Maar dat snap ik dus niet. Want waarom zou je nog willen prikken als je toch dood gaat? Het heeft toch geen zin. Zou het een wraakactie zijn op de persoon die de bij iets heeft aangedaan? In mijn geval zijn al die bijen dan dumbasses aangezien ik meestal gewoon zit. Misschien zijn ze wel suïcidaal. Ik zou het echt niet weten.

Wat ik wel weet, is dat deze bij nodig naar buiten moet voordat hij me steekt. In de tussentijd zal ik maar hopen op een antwoord. Want dit is een erg serieuze kwestie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten